2011. február 2., szerda

corso di lingua

A nyelvtanfolyam részletei megvannak.. Szuper. Megírtam ma a tesztet, jól sikerült, 60 pontból valami 51 vagy 52 lett, ami jó, mert így a magasabb csoportba kerültem, a B1-be, ami az egységes uniós szinteknél a középfoknak felel meg. Helyes.. Tudtam én hogy jobb vagyok mint alapfok.. Csak bizonyos készségeim lemardtak :D Mivel eddig csak magam tanultam, nyelvtanból viszonylag penge vagyok, a kommunikáció - köszönhetően annak hogy Firenzén kívül nem volt lehetőségem nagyon beszélni, picit problémásabb, nade azért vagyok itt.
Így hétfőn és szerdán járok majd, 9-11:30-ig, lett volna egy lehetőség plusszban péntek délutánonként nyelvvizsga-felkészítő órákra, de az nekem nem igazán jó, általában péntek délután kellek itthon. De nem is baj, nem tervezek nyelvvizsgát tenni. A tanfolyam még olcsóbb, mint ahogy eleve írták, 25 euró az egész, könyvet viszont venni kell, ahhoz adnak majd valami kedvezményes kupont és úgy 15 euróért lehet megkapni a kb 25 helyett. És jövő hét után kezdés, jajj de jó.. :D De remélem nem lesz olyan hideg a termekben mint ma volt, majd megfagytam..
A kiscsajszi megint beteg, bár szerintem erős iskolaundorral küszödik.. Vasárnap ment a hiszti este, hogy nem akar másnap iskolába menni.. El is intézte.. Így tegnap délután sem mentek a gyerekek a capoeira iskolába, itthon maradtunk vele, majd estére küldetésem volt, említettem Umbertának, hogy nagyon szeretek pizzát sütni, mondta hogy csak nyugodtan :D Így este pizzasütés volt.. Amikor a gyerekek meghallották, hogy pizzát sütök, nagy újjongva rohantak velem a konyhába. hogy segítenek.. Képzelhetitek, az egész konyha csupa liszt, paradicsom és minden egyéb, a tésztagyúrás igen problémás volt, mindkét gyerek könyékig benne a tésztába, de csak túrták, túrták :D Aztán nagy szerencsémre anyuka elvitte őket fürödni.. Nem a pizzapályafutásom csúcsa lett ez a tegnapi, viszont, elég finom lett, annak ellenére, hogy nem volt itthon se bazsalikom, se oregánó.. De az milyen már egy olasz háztartásban nincsenek ezek az alapfűszerek..
Tegnap délután ért még egy nagy öröm.. Már épp aggódtam, mi lesz ezzel a Grundtvig programmal, csak Nápolyból válaszoltak eddig, meg elég variálósnak tűntek az email alapján..És tegnap végre visszaírt egy Firenzei intézmény, hogy nyitottak felém, küldjek önéletrajzot, és megbeszéljük mit tehetünk..Nagyon remélem, hogy összejön, egy szuper, neves intézményről van szó, nyelvoktatással (ugyanolyan kiutazós programokkal is foglalkoznak mint amilyenen én volttam októberben Firenzében), informatikai képzésekkel, művészeti, design-tanfolyamokkal foglakoznak. Szuper lenne, Firenze szívében, a Dómtól egy köpésre, a Piazza Republicán :)
Ma van a hosszú nap 4-től késő estig.. Holnap csak pár óra, pénteken pedig irány a hegyekbe..
Sziasztok!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése