2010. október 12., kedd

niente speciale...

Ma egy olyan átlagos napom volt, amilyen szerintem ezek után lesz is egy pár. Reggel irány a suli, aztán ebéd, sok sok séta, és semmi különös.
Na persze azért ennél többet mesélek :)
Reggel gyönyörű napsütésre ébredtem.. Elfogyasztottam finom reggelimet (tegnap bevásároltam a közeli szupermarketben normális reggelinek-valóból: panino, szendvicskrém, mortadella, parmezán, paradicsom.. Imádom az olasz konyhát, de reggelire nem szeretek édes péksütiket vagy lekváros pirítóst enni, ahogy ők csinálják..). A házinénivel társalogtunk közben, úgy érzem, egyre jobban megy a beszélgetés..
Utána elindultam a suliba, gyönyörű volt reggel a város, napfényben úszott. És természetesen az első fénykép után lemerült a fényképezőgépem. Sebaj, - gondoltam, - talán lesz még lehetőségem - egy néhány - fotózni.
Az iskola ma nagyon szórakoztató volt, szinte mindent értettem, a nyelvtan nagyon jól megy, a társalgós rész is jó volt, "utazás repülővel" ez volt a téma, hallásután-értéssel (magnós szöveg). Úgy érzem, még csak 3, 3,5 napja vagyok itt, de már érezhető a fejlődés.
A suli után szendvicsezés a csoporttársakkal, Günterrel (idősebb német ürge), Daniel-el (középkorú szintén német), és Mariannal, a magyar nővel.
Utána elkezdtem posta után kutatni, de eldöntöttem, most ezt nem kérdezem meg senkitől, inkább járom az utcákat, aztán csak belefutok egybe.. Hát elég soká jártam (majd' 1,5 óráig), mire meglett. Bementem, húztam sorszámot, - akárcsak itthon - behívtak, feladtam, szuper.
Ekkorra már olyan meleg lett, hogy eldöntöttem, keresek valami kis zöldövezetet, vagy bármit, ahol kicsit elheveredhetek, megcsinálom a házit (igen, ilyen is van :D), itthon sajnos elég sötét a szobám, a felújítás miatt be van barikádozva kívül.. Meg hát minek is üljek itthon..
Óriás kört tettem az Arno partján és hídjain. A partról láttam, hogy érdekes dolgog van a folyóban, ami nyáron szerintem még nem volt ott, vagy csak nem emlékszem.. Majd teszek fel képet a F.b. közösségi portálra, (mostanában sajnos nem tudok képet csatolni a bejegyzéseimhez, nem tudom mi az oka..). Szóval ez a valami, egy óriás betondarab a folyóban, nem párhúzamosan a hidakkal, hanem kicsit ferdén, keresztbe. Na oda nem, vagy csak a szélein részben folyik át a víz, oldalt pedig ömlik az a víz, amit ez a nagy beton-izé felfogott. Ezt nem tudom jobban elmagyarázni. És akkor ezekre le lehet valahogy menni, csak ilyen lejáró lehetőséget nem találtam, pedig igen körültekintően körbejártam a partot/hidakat. Valahogy biztos le lehet menni, mert páran ott sütteték magukat - gondolom nem az ugrást választották.. :D. És akkor tulajdonképpen ülsz a folyó közepén :D. Nah majd képen már egyértelmű lesz, akinek nem világos, hogy is nézhet ez ki.
Nos, mivel ez az opció nem jött össze, így az egyik hídon, a híd lábánál találtam meg helyem, leheveredtem, ragoztam az igéket (lecke..), és élveztem a jó időt.
Majd hazafelé vettem az irányt, közben még felfedeztem egy óriási és szuper szupermarketet :). Vettem pesto-t, nagyon jól néz ki, származási hely Italy, gyümölcsöt, jah és egy kis bort.
Aztán haza, kis pihi, internet, és persze nekem nem volt elég a délutáni 2,5 óra séta, 6-kor újra nekiindultam a városnak. Megint 2 óra nonstop séta.. Hogy én ezt hogy bírom?? Ráadásul volt benne egy kis hegymászás is.. Felmásztam a Forte Belvederéhez, és aztán kiderült, hogy zárva van :S..
Amit folyamatosan elfelejtek, az a térkép.. Néha nem jönne rosszul, még mindig rengetegszer fordul elő, hogy fogalmam sincs hol vagyok.. Aztán persze valahol csak kilyukadok (mint a repülő szüzhártya, remélem az illetékesek értik a poént :D), valahol, ami már ismerős. szóval megvagyok már térkép nélkül is, annak ellenére, hogy folyamatosan új helyeket, utcákat fedezek fel..
Úgy jöttem Firenzébe, hogy háááát, én már ismerem, nem lehet nagy baj, aha, persze. Inkább napról napra úgy érzem, kevésbé ismerem..
Dehát, azt mondják úgy lehet érdekes helyeket felfedezni, ha az ember kicsit eltéved.. Na ez már nem olyan eltévedés, amikor pánikolsz. Kicsit még jó is..

1 megjegyzés:

  1. A reggeliről annyit, hogy amikor Francesco-val kikértük egy kávézóban, nekem panino con proschutto, mozarella, pomodoro, neki pedig croissant con frutti di bosco, kihozta a pincérnő, természetesen elém tette le az édeset, elé meg a sósat, sztem nem nézte ki belőlem, hogy megeszem azt a hatalmas szendvicset (teszem hozzá, már kései reggeli volt, dél körül, tehát elég éhes voltam).
    Szóval reggelire még mindig sósat és laktatót eszek, utána max. yoghurt, v. tejberizs. (:

    VálaszTörlés