2010. október 15., péntek

megvilágosodás...

Jó hírt kaptam.. Befejezték a ház felújítását, így hamarosan vége a sötétségnek. A spaletták eddig végig be voltak csukva az ablakom előtt, mert az állványzattal teljesen körbebarikádozták az épületet. De ennek most vége, és gyönyörű kilátásom lesz a városra, amennyire ki tudtam kandikálni a réseken, látszik a dóm kupolája, a Palazzo Vecchio tornya.. nagyon örülök, nem gondoltam, hogy az itt tartózkodásom alatt még ez kész lesz..
Nos, hogy behozzam lemaradásom, a tegnapról csak annyit, hogy az egész dálutánt a magyar csoporttársnőmmel töltöttem. Végülis, attól eltekintve, hogy menekülne haza, elég jól megértjük egymást. Ültünk kicsit a Piazza Santa Crocén, aztán sétáltunk egy nagyot, aztán egy óra ücsörgés a Santa Maria Novellán, majd megint egy a Piazza Republicán.
7 óra volt mire megérkeztem a lakásba. Az esték is nagyon gyorsan eltelnek, köszönhetően az internetnek, egy kis skype, msn, facebook, és már ott az idő a lefekvéshez..
Éppen 1 hete indultam. Nagyon gyorsan telik itt az idő, de tartalmasan is. És jövő hétre is már annyi a program, sőt már a hétvégére is.. Így még észrevehetetlenebb lesz ahogy elszalad. Holnap Sunny jön Milánóból, (sajnos nem mondanak jó időt, de abban reménykedünk, hogy megint tévednek, ugyanis előző hétvégére is rossz időt mondtak, esőt, ehhez képest gyönyörű volt, és finooom meleg..). Vasárnap egy kirándulást tervezek, talán Certaldoba. Nagyon agyaltam, hová kellene menni. 2 közt vacilláltam, erre kikötöttem egy 3.-nál. Az első Arezzo volt. De igazából az Arezzo közelében lévő Cortona vonzana (a Napsütötte Toszkána c. film színhelye), de az már nagyon messze van. A másik Lucca, amiről olvastam nem egy helyen, hogy annyira nem különleges, bár, azért lehet, megérne egy napot, óriás városfal veszi körbe az óvárost, nem lehet rossz.
Az új ötlet pedig, Certaldo - nem is tudom hogy jött, igazából, közel van viszonylag, egyszerű eljutni, nem nagy (talán nem tévednék el..), és nagyon-nagyon régi, kicsit mesebeli is, a képek alapján Cortonához hasonlítanám (talán ez fogott meg benne :D). Úgyhogy vasárnap, ha jó idő lesz, irány Certaldo.
Jövő héten egy délután felmegyek még Fiesoléba, az egy jó magasan lévő település, itt, a Firenzét körülvevő hegyek egyikén. Állítólag nagyon szép kilátás van a városra. Ezenkívül 2 aperitívózás vár még rám. Azért kettő, mert egyik este Adéllal ismételjük meg a szerdait, a másik pedig a csoporttársnőmmel, mert ő is nagyon rákapott a dologra :)
Ma a suliban kicsit le voltam engedve, de nemcsak én. A témák sem voltak túl jók, a nyelvtani rész is.. hát elég gázos. Nah mindegy, majd jövő héten megtapossuk :). Viszont, reggel iskolába menet a rádióban szinte teljesen megértettem, miről beszélnek, az volt a téma, hogy pontosan be kellene tartani a munkavégzésénél a kis szüneteket. Lehetne Facebook-szünet is :D.
Most rögtön hazajöttem suli után, csináltam egy kis "pastát", majd este találkozunk csoporttársnővel, elmegyünk csavarogni.
Hát ezek vannak itt a nagy Itáliában :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése