2010. október 11., hétfő

az első nap..

Ma lezajlott az első iskolanap. Egy panino (szendvics) és egy kisebb séta után hazafelé vettem az irányt, még az eső is elkezdtett esni, az időjárás a terveimet támogatta, nem terveztem mára semmi komolyat, az elmúlt 2 sőt inkább 3 nap annyira mozgalmasra sikeredett, hogy ilyen semmittevős programot írtam magamnak. Ilyen is kell. De persze azért teszek veszek, és egyfolytában megy közben az olasz rádió, meg tanultam is sőt, sokat itt van a lakásban a házinéni, szóval ha akarok tudok kihez szólni.
Az iskola jó volt, tetszett. Érdekes dolog történt, én már jó időben bent voltam (na nem ez :D), hanem, hogy megérkezett egy hölgy, hirtelen, mikor meglátott, gondolom megijedt, rossz helyen jár, de én mondtam, hogy Sono studentessa nuova, vagyis új lány vagyok, szóval nem biztos hogy rossz helyen jár. Bejött, leült, nézi a szótáram, megszólal: Te magyar vagy? És rádöbbentünk, egy nyelvet beszélünk, és ezzel együtt jót mosolyogtunk olasz próbálkozásainkon. Mindketten egyetértésben megállapítottuk, jobban szerettük volna, ha nincs rajtunk kívül más magyar, hogy ne is lehessen esélyünk megszólalni magyarul. De ha már így alakult..
A csoport vegyes, először azt gondoltam engem rossz helyre tettek, mert van pár igen jól beszélő emberke a csoportban, de aztán megnyugodtam, vannak nálam sokkal gyengébbek is. A japánok, na ők aztán nagyon akarnának olaszul beszélni, és nagyon nem megy nekik. Nemcsak a csoportban állapítottam meg, hanem itt a lakásban is. Van egy japán csajszi lakótársam. Megkérdeztem tőle mióta tanul olaszul, és ide mennyi időre jött. Ott kezdődött a probléma, hogy alig értette. Majd közölte, 4 éve tanul, ide pedig 4 hónapra jött. Az igen. Elképesztő. A csoportban van egy nyugdíjas japán fickó, na ő egy egész évre jött. Hogy miből fizetik ezt, zárójelesen megjegyzem, az én 2 hetem majdnem 2 havi fizetésembe kerül..
Az órák jók voltak, és a tanárok is, elég érthetően beszélnek. Az első 2 óra nyelvtanozósabb, a második kettő pedig kommunikálós. A bemutatkozás után arra, hogy magyar vagyok, mi volt a reakció.. a vöröiszap-katasztrófa. A hírekben is gyakran hallom..
Elég sok nemzetiségű a csoport, van svájci, német, japánok, jah és egy hölgy az Egyesült Államokból. És Siena környékén vett házat. Frences Mayes utódja :).
Az órák után a magyar nővel elmentünk szendvicsezni, aztán lassan hazaindulás. Mondjuk azért kicsit lehúzott ez a nő, panaszkodott, hogy nem tud itt mit csinálni, nem tetszik neki, nem is fejlődik semmit, lehet hogy hazamegy előbb (4 hétre jött, és lehet 1-el hamarabb elmegy). Ó te jó ég, eszembe nem jutna.. Unatkozni meg pláne..
Ha lenne egy váltás lábam, most is a várost járnám, de sajna nincs, így pihenőre fogtam őket.
Csak egy bevásárlás erejéig mentem el. Óriási, mióta ideértem, nézem a neten, keresgélem az utcákon a szupermarketeket, mert alig van itt bolt, a központban. Erre felfedeztem a lakástól 2 percre egy boltot, ahol minden van, jó áron. Vettem parmezánt, bolognai mártást, spagettit, jöhet az olasz vacsi..
Buon apetito :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése